Dlaczego nie mogę zasnąć

0
65
Dlaczego nie mogę zasnąć

Problemy ze snem dotyczą coraz większej części naszej populacji. Wpływ na taki stan rzeczy ma wiele czynników – począwszy od złego odżywania, skończywszy na narażeniu na przewlekły stres. Uśmierzenie tych dolegliwości jest niezwykle trudne, jednakże przy zastosowaniu odpowiednich środków farmakologicznych oraz przy zmianie trybu życia możliwe jest osiągnięcie dobrych rezultatów.

W pierwszej kolejności należy jednak dokładnie zbadać podłoże tych problemów

Duże znaczenie ma fakt, iż wyeliminowanie szkodliwych czynników pozwoli raz na zawsze zasypiać o normalnych porach. W tym celu warto udać się do psychiatry. Jest to lekarz, który nie tylko leczy choroby psychiczne, ale również zaburzenia snu. Tym samym nie należy obawiać się, że jego diagnoza poszerzy się o spektrum innych dolegliwości. Każdy lekarz jest dla ludzi, dlatego nie warto się wstydzić i skorzystać z możliwości, jakie daje leczenie u specjalistów z danej dziedziny.

Każdy nieraz zadawał sobie pytanie – dlaczego nie mogę zasnąć? Warto wskazać, iż często występują czynniki, które negatywnie wpływają nie tylko na możność zaśnięcia, ale również na jakość snu w sytuacji, gdy w końcu uda się usnąć. Najpopularniejszym są oczywiście ekrany telefonów i komputerów. Generują one niebieskie światło, które ma silne właściwości pobudzające. Zaleca się wyłączenie wszystkich urządzeń mobilnych nawet na godzinę przed snem. Ta drobna zmiana pozytywnie wpływa na jakość snu, ponieważ organizm w pełni wypoczywa, gdy nie jest stymulowany syntetycznymi bodźcami pobudzającymi.

łóżko

Dobre rezultaty można również osiągnąć poprzez słuchanie muzyki klasycznej na pół godziny przed snem. Jest to bardzo ciekawy nawyk, który nie tylko poszerza znajomość dawnych dzieł wybitnych twórców i kompozytorów, ale również pozytywnie wpływa na łagodzenie stresu. Dlatego każda osoba, której problemy z zasypianiem wiążą się z narażeniem na czynniki stresogenne, powinna skorzystać z opisanej metody. Rezultaty są odczuwalne już po kilku dniach muzykoterapii.

Podłożem problemów ze snem może być także nieodpowiednia dieta

Przede wszystkim mowa tu o nocnym podjadaniu. Gdy metabolizm musi funkcjonować na pełnych obrotach, zasypianie jest utrudnione. Dopiero w sytuacji, gdy wszystkie składniki pokarmowe zostaną należycie przetrawione, możliwe jest zaznanie wypoczynku. Dlatego dietetycy nie zalecają jedzenia na dwie godziny przed snem.

Oczywiście nie dotyczy to wszystkich – istnieje spore grono osób, które muszą spożywać przed snem cukry proste, aby nie zapaść w śpiączkę cukrzycową. Jednak osoby zdrowe powinny tak skonstruować swój jadłospis, aby nie jeść tuż przed porą spania. Taki nawyk jest bardzo zdrowy, ponieważ jakość snu jest niezwykle wysoka, co bezpośrednio przekłada się na poczucie wypoczęcia. Jest ono niezwykle istotne, aby każdego dnia móc sprostać wszelkim wyzwaniom, jakie niesie życie.

śpi

Warto wskazać, iż stymulując się odpowiednimi substancjami naturalnymi, można szybko zapaść w głęboki sen. Tytułem przykładu, melisa jest ziołem, które od pokoleń znane jest jako substancja usypiająca. Ważne jest jednak, aby nie przesadzić z naparami. Większa ilość substancji mineralnych zawartych w saszetce produktu może powodować uciążliwości żołądkowe, takie jak wzdęcia i zaparcia. Dlatego zdecydowanie lepiej jest wypić jedną filiżankę melisy przed samym snem. Dobre rezultaty można osiągnąć również dzięki stosowaniu specjalnych preparatów ziołowych.

Zawarte w nich naturalne ingredienty uspokajają organizm, przez co jest on bardziej podatny na sugestię, aby usnąć. Jeżeli jednak naturalne środki nie pomagają, niezbędne będzie sięgnięcie po środki farmakologiczne. Ważne jest jednak, aby nie przesadzać z ich spożywaniem. Takie leki mają silny potencjał uzależniający, dlatego ich pobieranie powinno mieć jedynie charakter przejściowy. Oczywiście nie sposób dostać silnych preparatów na sen bez wizyty u psychiatry. Specjalista ten jednoznacznie oceni, na jaki czas powinien przepisać leki, jak również wyda ścisłe polecenia w zakresie dawkowania medykamentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here